"I slabý Radeon RX 6400 ztrácí výkon na PCIe 3.0"
Tím je myšleno, že u výkonnějších karet ten rozdíl bude větší?
Zrovna jsem sledoval několik videí od různých lidí, kde ten rozdíl mezi 3.0 a 4.0 je velmi malý, co se týče frameratu ve hrách na QHD a 4K. Tak mi to někdo vysvětlete....
Odpovědět0 0
Koukám, že je to pořád stejně nesmyslná písnička. Testování slabých karet se 4 GB paměti na maximální možné detaily. A tváření se, že je velké překvapení, že to ty karty nezvládají.
Důvodem propadu fps v testech karet s málo pamětí na nejvyšší detaily je to, že se všechna potřebná data a textury při příliš vysokých detailech nevejdou do paměti grafiky a značné objemy dat se musí do karty dotahovat přes PCIe za běhu hry. V lepším případě z RAM, v horším z disku.
Takové nesmyslné testy nejsou ani tak ukázkou neschopnosti karty, jako spíš ukázkou neschopnosti (možná až všehoschopnosti) autora (testu). A také jeho nezájmu o reálné potřeby uživatelů. Normální člověk si totiž pro tak slabou kartu nastaví přiměřené detaily a nemá na PCIe 3.0 žádný problém.
Testování slabých karet na nejvyšší detaily je stejná hloupost, jako je testování výkonných karet na velmi nízkých rozlišeních (1280x720) pod záminkou "měření herního výkonu CPU". Je to jen zbytečné akademické cvičení testerů a pro normálního člověka jsou výsledky takových testů úplně k ničemu. Bylo by mnohem užitečnější, kdyby testeři u slabých karet udělali měření na 2-3 rozumných úrovních detailů včetně těch nejnižších.
Odpovědět2 1
"....Bylo by mnohem užitečnější, kdyby testeři u slabých karet udělali měření na 2-3 rozumných úrovních detailů včetně těch nejnižších."
No to by v tom byl pěkný bordel,
co grafika to speciální test
a absolutně žádné srovnání výkonu jak mezigeneračně tak v rámci generace
Kdyby se dělal separátně test na RTX3050 na nízké detaily a v nízkém rozlišení
A na vysoké detaily ve vysokém rozlišení na RTX3090,
tak mi to neřekne jaký je násobný výkon v RTX 3090, tedy v rámci celého spektra jedné generace
Tebou navrhované řešení je k ničemu, řekne mi pouze výkon v 1 konkrétním nastaveni
Když pak budu koukat na testy z Cyberpunku2077 kde RTX3060 v rozlišení 720p v nízkých detailech dává 120FPS
Tak mi neřekne vůbec nic o výkonu v dalších nastavení kvality a rozlišení, jak se hra bude chovat v FHD/QHD/UHD a různých úrovních kvality, budou FPS stejné? Budou padat? Jak moc budou padat ?
Takhle je to aspon jednotné, všechno na jedno nastavení
Vím jaký je rozdíl mezi RTX3050 a RT3060,
Vím jaký je rozdíl mezi RTX3060 a 3070, ....
rozdíl mezi RTX3070 a 3080
.....3080 -> 3090
Co se týká testu ve vysokém nastavení kvality a proč se nedělají v nízké kvalitě???
Protože ty hry jsou primárně dělané už od počátku vývoje na max. detaily,
protože i v grafických editorech a nástrojích potřebuješ výkonný HW,
Vývojář nemůže pracovat v nízké kvalitě nastavení grafiky aby pak při vydání hry zjistil že to žádný HW nerozjede, už od počátku vývoje musejí pracovat s maximální kvalitou
Nemůžou udělat hru která bude hratelná pouze na RTX8080 která zde bude až za 10 let,
musí ji udělat na HW který je zde teď, tedy RTX3080 a od této úrovně pracovat s grafikou a downgradovat ji na všechny úrovně nastavení kvality,
proto je vždy výchozí nastavení grafiky na nejvyšší.
A proto se vše taky testuje na nejvyšší detaily, aby bylo vidět co ta hra umí(neumí) zobrazit i na tom nejníže postaveném HW v nastavení kvality na nejvyšší.
Pokud tedy budu mít třeba RTX3060 a testovat ve 4K a ukáže mi to 20 FPS tak automatickým vím že ve QHD na vysoké detaily budu mít 60FPS a když ještě snížíme rozlišení na FHD dostanu 100FPS
Budu vědět že to je maximum co z toho HW mohu dostat
Navíc si mohu být jistý že snížením kvality dosáhnu na ještě vyšší FPS
Proto je nejlepší testovat vše na nejvyšší detaily a porovnávat to klidně s 10 let starým HW stejně tak i s tím nejnovějším a nejvýkonnějším jako to má TechPowerUp,
....což je pak další nesporný bonus. Aspoň vidíme jaké jsou mezigenerační skoky a nejen že mohu porovnávat výkon 2080 vs. 3080 tedy generačních nástupců,
ale klidně i GTX1660 vs.RTX3090 apod.
Což by v tebou navrhovaných testech taky nešlo porovnávat, když by každá grafická karta měla svůj specifický test, nikdo by nevěděl jak a kam se posunul grafický výkon za posledních 10-15 let
Odpovědět0 1
To co píšeš nedává smysl.
Tvá metrika mi, coby zájemci o lowend GPU nijak nepomůže v rozhodování. Veškeré testování prostě skape na nastavení hry mimo specifikace HW.
Potřebuji zjistit, jak mi daná hra půjde v adekvátně nastaveném titulu tak, jak jej budu hrát. V 14fps na max ji opravdu hrát nebudu...
Relativní výkon se dá odvodit ze specifikací karty. Vyvozovat jej z her nedává smysl, hry se různě patchují, ovladače ladí. Za rok může být výsledek klidně i o desítky pct jinak.
Odpovědět1 1
Nedává smysl....
A přesto se tak testuje každý nový HW co přijde návrh
A stejně tak i hry na různých grafikách
V 14 FPS na max...
To samozřejmě nikdo, když chceš hrát hry náročnou jako je třeba CP2077 tak musíš mít i dobrou grafiku,
jak že se to říká? Kdo chce opičku, musí mít na banány ?? Pochopitelně s nějakou starou gtx760 nebudu v CP2077 honit FPS ve 4k
Já to uvedl jako obrazný příklad, netvrdím že hra ti nějaká hra pojede na 14 FPS
Ale vždy se testuje na nejvyšší detaily i když jde o onu zmíněnou gtx760 nebo rtx3090ti
Je to jednotné nastavení viz jak jsem psal výše,
Pokud z testu vypadne že v 4K na max detaily budeš mít 14 FPS, můžeš si být jist že v nižším rozlišení a nižších nárocích na kvalitu budou FPS výrazně vyšší
Ale kdyby se testovalo tak jak tady navrhujete, v nízkých detailech a 120 FPS,
tak mi to neřekne nic o FPS a vše bude doslova loterie,
můžeš jen hádat jak náročná ta hra je když ji pustíš na střední/vysoké/ultra detaily v FHD/QHD/UHD rozlišení
Odpovědět0 0
Pouze 4 linky, zato zaplácne celý 16x socket. To se vyplatí.
Odpovědět5 0